"Seorang yang sabar, baik hati, memahami, dan suka memaafkan kesalahan orang. Seorang anak yang berhati lembut dan cepat tersentuh sekalipun tidak melibatkan darah daging sendiri. Seorang pencinta yang setia dan seorang isteri yang berjiwa keibuan. Seorang pemalu dan akan hilang sifat kemaluan apabila sudah ngam! DAN seorang pencinta kucing. (Okey! korang kena tipu)"

#bpKrabi



Assalamualaikum. Dah lama sebenarnya aku nak update trip ke Krabi ni tapi terlupa. Hari-hari ingat tapi bila ngadap laptop terus lupa. Okaylah. Memandangkan benda ni just nak throwback je, so aku share banyak gambar jelah. Kami pergi berempat. Aku, Wawa, Nik, and Zack. Benda tak dirancang pun. Wawa ajak, kitaorang pun automatik jom! Hahah.


Flight jam 530 p.m. Waktu perjalanan sangatlah pendek. Dalam 1jam10min sahaja. Touchdown je Krabi Airport kitaorang sewa teksi van, dan teksi tu singgah HQ dia dan promote ke kitaorang pakej. Done dengan pakej, terus ke hotel. Makan malam dan pusing-pusing beach kat Ao Nang. Dan ready untuk aktiviti esok.

BUDGET.

Flight RM 185
Hotel 4h3m RM85.50
Teksi Van 600 baht (150 baht per person)
Pakej - Day 1 - Phi-Phi Island 1200 baht
- Day 2 - Ao Thaland Kayakking and Swimming 1300 baht
6 Island Ticket 400 baht


++ Breakfast/Lunch/Dinner dan souvenir overall dalam RM700. Kalau korang pandai cari pakej yang lagi murah lagi jimat. 


Ready to fly yeay!
  
#NIKWAWANIKZACKMENGEMBARA. credit to Wawa. So, ni kitaorang ada kat depan travel agency tu. Banyak discount kitaorang dapat. Termasuklah transport balik dari Ao Nang ke Krabi Airport. Good service! Nora bagi 5 bintang!! 


Pakej Ao Thaland Kayakking and Swimming untuk hari kedua. Kitaorang rather amek Kayakking dari pergi naik gajah. Sebab kitaorang pencinta haiwan. Motif? Taklah. Saja nak kayak lagi. Lagi best. 

Day 1 activities. Antara sebab pertama kenapa orang datang ke Krabi. Phi Phi Island! Keliling 6 islands and snorkling.  Malu nak cakap mm aku muntah sebab mabuk laut kahkahkah.

J Hotel. Sangat murah dan selesa!. 

2 Single bed. *jogetjoget

Toilet. Tersangatlah bersih dan selamat (aku dah check, xda cctv hahah) Mohon bawa sabun okay. Dorang tak sediakan apa apa toiletries. 7E dekat. Pergi sana.

Another side. Cun kan :) Okay boleh tidur dengan nyenyak!




DAY 2
6 Islands + Snorkling











Wajib amek pakej sekali lunch buffet okay! 




Day 3
Kayakking and Swimming




























FOOD! Aku gila datang sini. Semua nak beli. Segala jenis "TAM" ada haha







Last!
Souvenir Tshirt Krabi dua helai. Boyfreng sehelai. Aku sehelai *heeeee


Mak ayah and friends







Next?
Dah. Balik kerja dulu. Bye



No comments: