"Seorang yang sabar, baik hati, memahami, dan suka memaafkan kesalahan orang. Seorang anak yang berhati lembut dan cepat tersentuh sekalipun tidak melibatkan darah daging sendiri. Seorang pencinta yang setia dan seorang isteri yang berjiwa keibuan. Seorang pemalu dan akan hilang sifat kemaluan apabila sudah ngam! DAN seorang pencinta kucing. (Okey! korang kena tipu)"

Passport/Krabi


25 tahun baru buat passport? Hehe malu kitew. So buat passport sangat lah mudah dan cepat. Aku buat tadi kat Jabatan Imigresen UTC Sentul dalam masa 40 minit dah siap. Dia just ada tiga step. Firstly kau ke Kaunter first untuk ambil gambar dan tanya beberapa soalan pasal diri kau. Alahh dia just tanya ketinggian kau je. Disebabkan abang kaunter tu lelaki, muda, so dia kasi la chance kat aku tengok rupa gambar aku, kalau tak elok, katanya nak snap lagi sekali hahaha. Tak fair betul. Tu la lelaki.. Kannnnn.... Nak pakai 5tahun beb, kena la senyum elok sikit. So aku puas hati dengan gambar tu. Setel pendaftaran. Kau hanya perlu bawa IC dan satu copy IC je. 

Sabar yer. Anda akan dilayan sebentar lagi 

Second kaunter, pembayaran sebanyak RM200 sebab umur aku 25 tahun. So aku bagi link Jabatan Imigresen kat korang. Rujuk sini harga setiap peringkat umur. And last step kaunter serahan passport. Simple as it!. 
Siap!!



Tak sabar nak ke Krabi lepas raya !!! Yeayy!!






No comments: